Destycon

Trendrede 2014

Wat een mooie heldere visie van Christine Boland trendanalist. Wij kunnen niet wachten tot  trendrede 2014 er is (medio september). Eigenlijk is ditzelfde het geval in de webdesign, reclame- en marketingwereld. Veel partijen hebben geen benul van wat klanten willen en wat zij verwachten. Deze partijen weten dus ook niet hoe zij moeten voldoen aan de verwachtingen van klanten.

Een website laten bouwen in een CMS (Content Management Systeem) dat zij zelf ontwikkeld hebben, is hier een voorbeeld van. Handig voor de partij zelf, maar niet echt klantvriendelijk. Klanten zijn namelijk verplicht een onderhoudscontract af te nemen en kunnen zelf niets aanpassen. De webhosting en aanpassingen aan het systeem zijn erg prijzig. Maar een open source systeem is natuurlijk gevaarlijk en werkt niet op uw situatie: excuses die vaak genoeg gebruikt worden. Bedrijven doen er alles aan om klanten vast te houden, maar wel op een verkeerde manier. En wat als de partij omvalt? Waar gaat u dan naartoe met al uw vragen? Onlangs is zo’n CMS bouwer omgevallen. Honderden klanten moesten verplicht overstappen of het maar uitzoeken.

Gelukkig zie ik daar wel wat verbetering en zijn er partijen die wel degelijk weten wat ze moeten doen om het voor hun klanten zo helder mogelijk te maken. Nu nog die laatste stap: meedenken en ervoor zorgen dat producten in deze moeilijke tijden voor het midden- en kleinbedrijf betaalbaar zijn. Dan komen we er wel, want alleen gaan we het niet redden.

De laatste ontwikkelingen op klantniveau worden nu uitgewerkt in een mooie strategie om zo te zorgen voor een draagvlak op de lange termijn. Samen staan we sterk geldt voor veel meer partijen en wordt nu gelukkig ook door de sterke ondernemers opgepakt en uitgewerkt. MKB en freelancers kunnen door goed samen te werken op veel gebieden weerstand bieden tegen de grotere partijen. Wij doen dit al jaren in de webdesign- en zoekmachine optimalisatie markt. Door het samenbrengen van de juiste content schrijvers, ontwerpers en websitebouwers kunnen we tegen een goed en eerlijk tarief een mooi product neerzetten. Een tarief dat er niet voor zorgt dat een klant een jaar moet bijkomen van de kosten. Vaak wordt vol ongeloof gereageerd als we de offerte versturen, maar na oplevering is er direct weer energie om met de nieuwe website of strategie aan de slag te gaan.

Om dit te realiseren, gebruiken wij meestal WordPress als CMS. WordPress sluit aan bij de hedendaagse verwachtingen en beschikt over een flexibel systeem. Een systeem waar de klant, na een korte instructie, zelf mee aan de slag kan.

Kom kennis maken met deze manier van werken. Mochten wij als websitebouwers niet bevallen of u kiest toch voor een andere partij, geen probleem. Er zijn meerdere partijen die het onderhoud over kunnen nemen en aanpassingen aan een website kunnen doen. Dat dwingt ons altijd scherp te zijn en vooral te blijven. WordPress updates zijn altijd gratis. Sommige plug-ins zijn verkrijgbaar tegen een kleine vergoeding, maar vaak  is dat niet nodig.

Onder het genot van een overheerlijk kopje koffie leg ik graag uit wat wij kunnen betekenen voor u als ondernemer.

Aarnout de Ruijter