Offerte aanvraag

Stappenplan

Met behulp van onderstaand stappenplan realiseren wij, indien gewenst, samen met u een plan waarbij we uw organisatie optimaal gebruik laten maken van de mogelijkheden. Dit is voor iedere organisatie anders. Zijn wij van mening dat een aantal zaken echt anders moet, geven wij dit aan. Maar bent u al op de goede weg, dan hoort u dat ook van ons. We zijn helder, transparant en winden er geen doekjes om.

Stap 1: Waar wilt u naartoe of wat wilt u bereiken?

Zonder visie is er geen doel. Weet u niet wat u wilt bereiken met uw site, dan boekt u ook geen resultaat. Wij helpen u graag met het bepalen van de mogelijkheden en behoeden u graag voor de valkuilen en voor veel verloren uren. Heeft u al eens nagedacht over het doel van de website? Waar wilt u staan over drie jaar? En welke middelen heeft u al tot uw beschikking?

Stap 2: Ken uw huidige klanten

Wie zijn uw klanten en wat verwachten zij van u? Deze stap is zeer belangrijk, want uw bestaande klanten zijn de basis. Weten deze klanten wel wat u allemaal voor hen kunt betekenen? Misschien kennen ze maar een deel van uw diensten en producten.

Stap 3: Wat zijn uw mogelijkheden en beperkingen?

Kent u uw eigen organisatie goed genoeg?  Weet u exact waar de mogelijkheden en kansen liggen binnen uw organisatie? En wat zijn de beperkingen? Heeft u voldoende mogelijkheden de uitbreidingen waar te maken? Welk gebied wilt en kunt u bedienen met uw producten of diensten? U heeft niets aan bezoekers op uw website die u niet van dienst kunt zijn. Extra bezoekers zijn van groot belang, maar u moet wel weten wat u er mee kunt doen.

Stap 4: Zorg voor een goede website

Een goede website is heel belangrijk.  Heeft u al ideeën voor uw website? Hoe ziet uw logo eruit en wat zijn de bestaande uitingen? Wie bouwt de site en heeft deze partij voldoende ervaring op het gebied van zoekmachine optimalisatie? Biedt deze partij een product dat flexibel genoeg is? En wat als deze partij niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen, bent u met dit systeem gebonden aan de webbouwer? Of gaat het om een internationaal erkend systeem dat voor iedereen toegankelijk is?

Stap 5: Zorg ervoor dat uw site leeft

Het onderhouden en updaten van een website is een taak. Wie vervult deze functie? Huurt u daar iemand voor in? Of zorgt iemand binnen uw organisatie ervoor dat de website blijft leven? Een aannemer of projectbegeleider heeft heel andere mogelijkheden dan een fabrikant van paperclips.

Stap 6: Sluiten uw bedrijfs uitingen aan bij uw website

Past de site bij de bestaande uitingen en sluit de inhoud op elkaar aan? Passen de uitstraling van de advertenties (als u deze nog plaatst) en flyers nog bij de website? Staat de juiste site wel vermeld op uw voertuigen en drukwerk?

Stap 7: Laat de wereld zien dat u er bent

Maak aan de hand van het plan een planning. Welke uitingen gaat u wanneer doen? En heeft u de mogelijkheid dit goed aan te pakken? U kunt beter één keer een heel goede actie doen, dan twee keer half. Dat is een feit. Klanten kunnen je hierop afrekenen. Als deze stappen gezet zijn, is het tijd naar buiten te treden. Zorg dat u wordt gezien en gevonden, druk uw stempel op uitingen in de media en wordt actief op diverse forums. Klanten moeten u overal kunnen vinden.

Stap 8: Gebruik Social media Slim

Social Media is een must have, maar gebruik het slim. Zorg ervoor dat u weet wanneer uw doelgroep het meest actief is. Weet wat uw doelgroep bezighoudt. Gaat het om een brede doelgroep, splits deze dan op in verschillende delen. Iedere doelgroep heeft immers zijn eigen vorm van optimale benadering. Maak gebruik van Facebook, Google+, LinkedIn en Twitter om uw vindbaarheid en bekendheid te verbeteren. Deze media zijn vooral geschikt om uw gezicht te laten zien. Laat de klant weten wie u bent en wat u doet. Zorg er altijd voor dat uw uitingen geschikt zijn voor uw doelgroep.

Stap 9: Maak gebruik van de aanvullende diensten van de zoekmachines

Er zijn veel mogelijkheden de vindbaarheid van uw site te verbeteren binnen een redelijk budget. Denk daarbij aan Google Places en Google Maps, deze diensten bieden u een mogelijkheid lokaal snel te scoren. Stel ze correct in en maak optimaal gebruik van de mogelijkheden. Wij adviseren u hier graag bij. Let op: vult u uw gegevens de eerste keer verkeerd in, dan kost het veel tijd en moeite dit weer te corrigeren.

Stap 10: Zorg voor een regelmatige evaluatie

Alle stappen voldaan? Toch zal dit niet direct zichtbaar zijn. Maar houd vol, kijk na een paar weken naar de resultaten en stuur waar nodig bij. Vergeet niet dat dit misschien wel de belangrijkste stap is. Maak een planning waarbij u eens per 3-6 maanden een evaluatie inplant. Bent u op de juiste weg, kloppen de ideeën nog met het moment van aanvang? Of is het misschien tijd de planning en aanpak bij te stellen? Ga niet overhaast te werk. Ook hier geldt weer: een goede voorbereiding is veel meer dan het halve werk.

Volg ons

Ontvang onze nieuwsbrief

Laatste nieuws

© 2016 Destycon | Wordpress webdesign | Wordpress webshop | Webshop optimalisatie | Zoekmachine Optimalisatie | Content management
Onder andere in: Amsterdam | Amstelveen | de Ronde Venen | Mijdrecht | Alphen aan den Rijn | Gouda | Zoetermeer