Destycon

Social Media

Dat het bedenken van een social media strategie belangrijk is, staat vast. Maar welke strategie past nou bij uw organisatie? Welke mogelijkheden heeft u met uw producten en/of diensten? Een fietsenmaker heeft immers heel andere mogelijkheden dan een bedrijf dat paperclips verkoopt. Het is heel belangrijk dat u eerst nagaat welke richting u wilt inslaan. Destycon begeleidt en adviseert u graag bij dit traject. Het opbouwen van volgers en ‘likes’ kost tijd. Maar staar u niet blind op de korte termijn, ga voor een strategie die 2-3 jaar duurt. Het heeft tenslotte ook even geduurd voordat uw organisatie naamsbekendheid kreeg.

Inzet social media

Social media wordt door bedrijven ingezet voor verschillende marketing en communicatie doeleinden. Daarbij wordt vergeten dat het bij uitstek geschikt is als communicatiemiddel. Voordat u Facebook en Twitter volplant met berichten, dient u eerst uit te vogelen wat uw doelstellingen zijn. Daarna bedenkt u een manier om deze doelstellingen te behalen. Social media kan hier een ondersteunend middel bij zijn. Wijs een verantwoordelijke aan binnen uw organisatie, leg deze verantwoordelijkheid nooit neer bij een tijdelijke kracht. Een stagiair inzetten kan wel, jonge mensen hebben vaak een andere manier van communiceren en dat kan handig zijn. Maar verlies uw eigen doelgroep nooit uit het hoog, weet wat zij wil en doet.

Twitter

Twitter heeft een aantal voordelen. Het is eenvoudig in gebruik, is beschikbaar op mobiele apparaten en wordt dus ook vaak onderweg gebruikt. Maar de grote vraag is: maakt u doelgroep gebruik van Twitter? Want al gaat het om strakke acties, mooie teksten en dit medium op het juiste tijdstip inzetten, als uw doelgroep het niet gebruikt, is het allemaal moeite voor niets!

Facebook

Met Facebook kunt u als bedrijf zeker resultaten boeken. Bij Facebook is de grootste uitdaging het opbouwen van likes. Laat u niet verleiden tot het kopen van likes, want deze accounts tellen niet mee. Het staat leuk als een bezoeker op uw pagina terecht komt, maar daar is ook alles mee gezegd. Zorg voor leuke nieuwtjes, acties en beloon bezoekers met extraatjes. Zo komt u aan de  likes! Met een stukje code als dit kan het natuurlijk ook.

Google+

Het social media platform van Google + is voor vele nog een grote onbekende. Maar uiteindelijk zal dit gaan veranderen. Waarom denken wij dit? Google+ is een soort samenvoeging van alle bestaande social media platforms en zeer makkelijk in gebruik. Door het inzetten van de kringen in Google+ kunt u in één platform privé, vakantievrienden, sportvrienden, vage kennissen en zakelijke relaties voorzien van informatie.

LinkedIn

LinkedIn is opgericht in 2003 en tot die tijd uitgegroeid tot hét zakelijke netwerk van Nederland. Veel connecties hebben op LinkedIn is voor sommige gebruikers een doel. Wij zijn zelf van mening dat iemand die u niet kent of niet persoonlijk heeft gesproken niet in dit netwerk thuis hoort. Lukraak mensen toevoegen om maar aan dat gewenste aantal te komen, is de plank volledig mis slaan.

Social  media planning en strategie in de regio Amsterdam, Amstelveen, de Ronde Venen, Mijdrecht, Vinkeveen, Abcoude, Alphen aan den Rijn, Gouda en Zoetermeer.

Klik hier voor het Social Media Strategie Model.